2011. január 30., vasárnap

Tyúkocska kosárban



Bár egyes legendák azt állítják, hogy a hímes tojásokat a Húsvéti Nyuszi tojja, úgy gondolom, hogy valójában ez egy téves információ. Hiszen a nyúl csupán egyféle "tojást tojik", amit viszont nem annyira lenne kedves dolog ajándékba adni. Én azt gyanítom, hogy a legenda hátterében egy komoly üzleti szerződés állhat a Húsvéti Nyúl és néhány alvállalkozó tyúk között, akik valójában a tojásokat előállítják a Nyuszi számára.

Természetesen nem áll szándékomban a Húsvéti Nyúl üzletét rontani ezzel a kis dekorációval, amit készítettem, mégis itt egy tyúk ül a hímes tojáson a fészekben.

A horgolt tyúkocskát körbehorgolt tojásra ültettem, és fontam neki amolyan fészek gyanánt egy kicsi kosárkát peddig nádból. Némi "fűvel" béleltem ki a tojásnak a fészket. (A képen látható darabnál a fű krepp papírból készült, de szizállal is készítem, mivel a krepp papír idővel kifakul, főként ha erős napfény éri.)


A képen látható tojás egy normál méretű tyúktojás, ehhez viszonyítva látható a kosárka és a tyúk mérete.

Ez a kis dekoráció leginkább a romantikus lakberendezési stílus kedvelőinek lehet remek ajándék, illetve remek otthoni dekoráció.
Nem ajánlom azoknak, akik nem kedvelik a "porfogókat" és akiktől távol áll a romantikus stílus meseszerű világa.


Vidám napot!
Szabina